Vilken dag....

... som äntligen är över. Elias ville inte alls kliva upp i morse. Fick kämpa i 45 minuter. Sedan skulle han inte ha de kläder som jag tagit fram, skulle välja själv. när jag trodde vi var på väg - då skulle han minsann ha frukost också. I regel åter han på dagis MEN eftersom det dåliga samvetet väger otroligt tungt på mina axlar brukar han ibland - när vi har tid - få äta hemma. Anlände till dagis 7,22, vilket är alldeles för sent... Nåja, lämningen gick hyfsat, inga tårar föll idag MEN de kommer säkert innan veckan är slut.

Har jobbat som en häst på jobbet idag. Nåja, har stökat undan en del men men än hälften är kvar. Tur veckan innehåller flera dagar och att det finns kvällar och i vissa fall nätter.

Kom hem, Elias blev jätteglad och pratade om vad som hänt på dagis idag. Trollbarnen hade fått vara på fiskeutflykt. Det vill Elias med - får nog ta ett snack med morfar, så att det blir lite fiske för Elias. I övrigt har kvällen bestått av planerande inför helgens kurs i Piteå. Det blir min första distriktsdomarkurs som instruktör, är fruktansvärt nervös. Måste plugga hela veckan inför helgen och inte göra bort mig totalt, vore väldigt onödigt.

Har även pluggat historia och lite EU-kunskaper. Inlämningarna ska lämnas in senast onsdag. Hoppas jag hinner klart i tid. Det är bara dumt att det blir släpande redan under vecka 2.

Imorgon - ny dag - nya tag. Ska iväg på rättegångsbesök med mina elever. Jag håller tummarna att vi får komma in och lyssna den här gången. Förra gången blev rättegången inför lyckta dörrar och den andra dök inte "gärningsmannen" upp... Hoppas även att Elias inte har en besvärlig morgon utan att allt bara rullar på :)

Veckan är igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback