Helgen som försvann.....

... i en rasande fart och jag fattade ingenting, som vanligt. I fredags hämtade pappa Elias och de åkte till Smedsbyn. Då åkte jag och Tommy på bio och sedan intog vi soffan och hade egen myskväll utan E. Kändes tomt och ödsligt men men vi överlevde och det var huvudsaken.

Lördag och söndag har jag tillbringat i Piteå, på distriktsdomarkurs. Det gick okej MEN det kan alltid vara bättre. I vår utvärdering stod det ingenting om instruktörerna och det var ingen som skrivit ngt om oss heller. Jag ångrar att vi inte skrev in det i utvärderingen som en egen punkt, det hade varit väldigt intressant att få veta vad deltagarna tyckte och tänkte om mig som instruktör... Nåja, har ju fler kurser under våren.

Elias tillbringade lördagen på skotern med morfar. Han säger att han körde fort och det bästa var att grilla korv. Nästa gång han ska sova hos morfar och Mona ska både mamma och pappa vara med. Jag och Tommy tror att han haft hemlängtan eftersom han var såååå hemskt gossig på kvällen. Ville sitta nära, kramas och pussas samt sova i våran säng.

Idag har Elias och Tommy varit på skidutflykt tillsammans. Fatta, vilket toppenväder de haft idag! -5 grader och strålande sol från en klarblå himmel. Vi håller tummarna för att vädret blir kanon även nästa helg. Då är jag nämligen ledig från kursande och ska bara njuta med familjen.

Har ägnat kvällen åt jobb, jobb och mera jobb. Har försökt maila iväg elevers arbeten men det ska alltid jävlas. Nu går det inte att använda mailen något mer, så har det varit av och till hela veckan. Jag måste felanmäla det imorgon. Om jag inte kan arbeta hemifrån, måste jag sitta på jobbet hela kvällarna OCH det vill jag inte. Tror inte kommunen och min chef är sugen på att betala övertid.

Nu är det dags för lite puckelpist! Hoppas det går bättre för Jesper och Per än det gick för Ferry, Bergman, Lindström och Jonsson i skyttet. Puckelpistarna kan ju inte skylla på dåligt före, vallan etc. De kanske skyller på pucklarnas storlek - vad vet jag? Ska inte se finalen, ska bara se kvalet. Får läsa imorgon om hur det gått för våra Kiruna-gossar.

Hör ni - ha en trevlig natt!

Kram och god natt


Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken glad överraskning att du har börjat blogga igen. Var väl något år sedan sist jag var inne här, eftersom du verkade ha gett upp skriveriet, men nu kanske det blir lite oftare :).



Vi kommer förresten upp till Boden 15-19 april, så boka in det :)

2010-04-01 @ 12:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback