Haha - jag överlevde dagen...

... som började i total katastrof. Elias vägrade totalt att kliva upp ur sängen. Vi  blev osams och tårarna sprutade på Elias och invärtes skar det genom märg och ben på mig. Nåja, vi tog oss till dagis (förskola?) och väl där klev han in glad i hågen MEN när han fattade att jag verkligen tänkte gå därifrån, ko mde största krokodiltårarna jag någonsin beskådat. Han blev nästintill hysterisk. Fattar ni att fröknarna säger - det är bara du går - det brukar gå över. BRUKAR!!! Finns det gånger det inte går över och E. trampar omkring och är ledsen och ingen säger något. Jag formligen exploderade, utan att visa Elias och ringde upp dagis efter någon timme när jag lugnat ned mig. Pratade med Elias kontaktfröken och redde ut ett par saker :)

Rättegångsbesöket avlöpte suveränt. Duktiga elever, beror det på deras duktiga lärare :) ?!?!?!?

Kvällen har precis påbörjats och nu ska det pluggas för fulla muggar. Har två inlämningar imorgon + att jag har en del religionstest att läsa/rätta + att jag ska förbereda grannfikat som jag lovat bjuda på imorgon. Kul?!

Elias berättade sin första roliga historia idag:
E:Mamma vill du höra en sak?
M: Självklart.
E: En senap och en ketchup gick över vägen och då blev ketchup körd på och då sa senap. Kom hamburgare.
Oj, oj, oj vad jag skrattade.

Elias gick till Tommy, han var inte riktigt nöjd med sin historia. Han kom sedan tillbaka med värsta flinet.
E: Mamma vill du höra roliga historia, en gång till.
M: klart jag vill.
E: Två tomater gick över vägen och den ena blev körd på och då sa tomaten, kom ketchup.
Nu brast jag ut i gapskratt och Elias med. Barn, och speciellt mitt barn, är fantastiska och påhittiga. Love it!

Nu plugg och allt annat tjohejsan.

K R A M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback