Veckan som gick!

Sitter nu och ser på "så ska det låta". Elias har precis somnat. Han var inte ens trött när vi gick och lade oss, så vi låg och pratade jättelänge. Vi kom fram till att vi ska åka till Kolmården i sommar. Måste bara övertala Tommy att följa med. Det är ju lite trist att åka på egen hand :)

Vi har varit lite arg på dagis i veckan. Tommy var och skulle hämta Elias igår och då var de UTE, vilket var bra i och försig MEN han hade inga vantar. FATTA! Det är i princip minus grader ute och inga vantar. Gissa vem som snorade hela kvällen och hela natten. Idag när jag hämtade Elias på dagis så var han alldeles grön under näsan... Fy katten! Tur vi har utvecklingssamtal på måndag och då ska jag ta upp det här. Alla andra barn hade tydligen vantar, det är väl ok att vara utan om det är varmt.

'Elias är såååå duktig här hemma. Han hjälper till allt han hinner och kan. Bädda sängen är en favorit. Han kastar gärna täcken och kuddar på golvet och virar in sig i det. Han ropar då - Mamma, koja! Elias borta! Det är så otroligt gulligt. Han pratar hela meningar, han har ett otroligt minne. Den här veckan har det varit mkt prat om Rattemuff. Nu idag har vi pratat om Kolmården... Två av Elias dagiskompisar har idag varit iväg och köpt en traktor och det har han pratat jättemkt om. KAn inte fatta hur han kommer ihåg en massa saker. Jag kommer ju knappt ihåg vad jag heter....

Igår skjutsade jag morfar och Mona-Lis till flyget. De åkte till Paris - snacka om orättvist! De kommer hem först på tisdag. Hoppas i alla fall att de har det underbart!!! Min lillebror ska hämta hem dem från Kallax på tisdag... Jag är lite avis, skulle gärna åka till Paris. MEN jag hinner är ju inte ens 30. Pappa är ju över 50. De skulle ju åkt ifjol egentligen men då var det ngn som bröt lårbenshalsen, nämner inga namn. Det är Mona-Lis födelsedagspresent, hon blev 50 ifjol.
Ikväll ska vi se på hockey. Glöm inte det! Jag hoppas jag orkar vara vaken. Tommy lär väl inte väcka mig i alla fall... Han tkr det är ganska skönt när jag sover, då får han titta på TV:n i fred.

Imorgon ska jag döma och efter det brummar vi i väg till Boden. Mormor ska firas! Vi har inte köpt ngt MEN det ska vi fixa imorgon hoppas jag. Annars får hon vara utan :)

Glöm inte att kika in på min kusselins blogg:
www.sofiasniper.blogg.se Vi saknar henne jättemkt! Elias pratar jättemkt om henne. KOM HIT säger han :)

SKÖT OM ER!

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback