Normal uppdatering!

Hej!

Såg att mitt förra inlägg vad en massa svammel och babbel om magsjuka och ditten och datten. MAGSJUKAN är nu väck! Håller i alla fall en tumme om att den inte kommer tillbaka.

Nu är vi alltså inne på ett nytt år - 2008, vilket innebär att man ska avlägga löften och annat svammel. Har bestämt mig för att inte ha ngt löfte. Har så många måsten på jobbet så det funkar inte med ngt löfte. Tänker i alla fall dra ned på snusandet, inte jobba hemma så mkt samt TRÄNA MER. MEN allt detta har jag tänkt för länge sedan, nu står det här och ni kan ju påminna mig om det.

Nedan följer lite bilder från vår julledighet, som fortfarnade varar. Vi börjar arbeta igen på måndag till veckan.

Normal uppdatering!
Så här glad och nöjd var Elias innan magsjukan började härja hos oss.

Julklappsberg
Här ser ni vårt julklappsberg på julafton. Här saknas dock mina föräldrars julklappar.... Notera även Elias - inte så pigg!

Jultomten...
Såååå kom då tomten - äntligen! Elias blev hysterisk och vågade knappt titta på honom, det släppte dock efter en stund MEN han vågade aldrig riktigt fram...

Tomterädd
Skrajsen för tomten...

fjsdkfos
Paketöppning! Gissa vem som trivdes bäst?!?! Mamma eller Elias.


Julafton
Jättenallen är hur mysig som helst - TACK morfar och Mona!

På juldagen brummade vi iväg till morfar - vi fick börja med att duscha när vi kom fram eftersom ngn hade bajsat och hade bajs ändå upp i håret - inte kul!
Juldag hos morfar
Hos morfar och Mona (som kallas för nona) kom Elias på att han kunde stänga dörren med sådan fart så att en av listerna flög i golvet varje gång. Superkul!


jsfisofdhgsdf
Här leker Elias - juldagskvällen - (när han egenligen ska ligga och sova, klockan är ca. 22.00) med BRIO-tågbanan som han fick av mormor och Hasse (som kallas för tatte). TACK för tågbanan!


Alva 1 år
På torsdagen fyllde kusin Alva 1 år och hon fick en gungälg. Elias testade och tyckte den var superskoj! Kusselin Sofia var med oss på kalaset och senare på kvällen fick hon givetvis magsjuka... Tyvärr! Vi hoppas att du kryat på dig!

STORT GRATTIS till kusin ALVA på 1-årsdagen. Vi fick ju åka på leklandet på lördagen och leka en stund. Alltid kul! Trist bara att pappa låg med magsjuka...


Matbild - givetvis
Ni måste ju få se en liten matbild oxå. Elias har ju ätit som en kratta under hela julveckan MEN han är nu i full gång igen. TACK för det!


Nyår
Nyår firade vi hemma i lugn och ro, pga av ovannämnda magsjuka... Elias tyckte inte om grevinnan och betjänten. Han försökte bara stänga av TV:n. Raketer gillade han att titta på... Vägrade gå in vid 19.30 men insåg till slut att han var ganska trött... Somnade vid 21.00 och missade allt det roliga vid tolvslaget.

Igår var vi och badade på Nordpoolen i Boden, Elias gillar att bada. Det var dock ganska kallt vilket gjorde att vi inte badade så länge... Brummade iväg till min mamma för förtäring och lite vila. Dvs. mamma och Hasse tog hand om Elias en liten stund så att jag och Tommy fick vila på deras soffor en stund. Igår kväll var Elias farbror Göran här och Elias sa för första gången Göran (eller  i alla fall ngt som liknade Göran...). Idag har vi varit ute och nu sover Elias gott på sängen. Jag har fått se Kalla åka skidor och tänkte få se killarna när de åker men med min otur vaknar väl Elias vilken minut som helst...

Det är mkt som har hänt veckan när vi nu varit lediga. Elias har vuxit enormt mkt, märks främst på alla kläder. Han vet vilket ljud tuppen gör (kockeliko - säger Elias). Han plockar undan sina leksaker, vill bygga bil på datorn med farbror Göran. Gapar stort när vi vill borsta hans tänder, är otroligt bestämd när han inte vill äta - VET vad han vill. Jag njuter varje sekund jag får med honom....!

Hoppas ni haft ett GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer
Postat av: sari

Vad söt han är!
Magsjuka är inget roligt att ha!
God fortsättning på det nya året!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback