God afton!

Här händer inte mkt! Jobbar och sliter som vanligt. Det går bättre för var dag med Elias på dagis. Idag slutade han gråta när ´jag lämnade kapprummet, jag stannade och tjuvlyssnade... Körde bil idag, för att kunna hämta Elias tidigt. Tänkte att Tommy skulle få sova lite längre, han har ju tidigvecka denna vecka. Han stiger alltså upp mitt i natten och slutar vid lunch.

Elias mår bra! Hoppas och leker hela tiden. Inte en minut i stillhet - man är helt slut när han lagt sig på kvällen, så ikväll blir det tidig kväll, för ALLA - dvs. mig och Tommy. Nu är det för det mesta TREordsmeningar som kommer. Pappa - titta - där eller mamma-kaka (kasta)-bon(boll). HÄFTIGT! Ingen dag är den andra lik här på Kronan.

Håller på att boka resa till Sthlm, för oss är det ett helt företag. En del hoppar i kläderna och drar till Thailand med småbarn och hela baletten MEDAN vi knappt kan lämna kommunen med våran galning. Tjockisen som vi tänkte hälsa på rekommenderade ett lägenhetshotell i närheten av där de bor MEN vad är bäst med småbarn. HOTELL eller LÄGENHETSHOTELL. På hotellet kan man ju verkligen slappna av och veta att man slipper laga mat och städa osv. I en lägenhet har man ju med sig allt ansvar... Vad tkr ni och framförallt vad TROR ni? NÅJA - resa blir det i alla fall, april eller maj. Jag funderar på om vi ska åka i slutet av maj eftersom Gröna Lund säkert öppnat då och då kan vi åka lite krausell med Elias. Vill samtidigt åka så tidigt som möjligt... Tjockisen ska ha barn i mitten på mars. Ska prata med Tommy och kolla om vi inte kan åka TVÅ gånger. En nu på våren och en gång i juli under semestern. Tror ni han köper det? Kan ju alltid fråga om mamma vill följa, vilket innebär att  hon får betala :)

Min pappa har fixat min bil i måndags. Den gick bara sjuttio och orkade knappt uppför Kronan-backen MEN nu jäklar orkar den över hundra och det är inga problem i backen. Det var membranet som var trasigt, det säger mig nada - oerhört billigt var det i alla fall HELA 80 kronor. Har alltid trott att om bilen är trasig blir det svindyrt, hade inte rätt. TACK snälla pappa!

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback