FYRHJULING + dagisvecka!

FYRHJULING!

Så här glad är Elias när han får brumma omkring på sin fyrhjuling som han fick av tomten. Den går inte så fort i vuxnas ögon MEN i hans ögon går den riktigt fort. Han tjuter av skratt och trycker hårt på knappen. Han krockar överallt med allting samtidigt och det beror på att det är oerhört dålig svängradie. Den går ju bara TRE km/h och det är ju lagom fort. Hjälmen har han på eftersom han en dag hämtade den när han skulle köra och nu har han för det emsta hjälm när han kör... Vi tänkte att han till sommaren får köra ute med den, tror inte den är anpassad för att användas inomhus. I bakgrunden skymtar ni Nalle Puh - piratskeppet och jättenallen som han oxå fick i julklapp. Vår nya skänk ser ni oxå i bakgrunden - det var den som levererades efter FYRA månader. Aldrig mer WIKA möbler i Gammelstad.

Elias har haft en jättetung vecka på dagis - mkt gråtande. Troligtvis har han varit ledig för länge... (tror dagis, jag har ingen aning om vad det kan vara - har inte ngn magkänsla över vad som kan ha hänt. Elias har ju älskat dagis, antagligen ngn fas men men vem vet?). Vi har lämnat ett collage på dagis där alla släktingar är med. När ett annat barn stått framför det och tittat på Elias familj, har han antingen börjat gråta eller puttat bort det andra barnet. Vad säger man?!?! Skratta eller gråta? De har även en liten barnsoffa i närheten som barnen brukar dra fram och sätta sig på. Elias har knuffat bort den om det suttit barn och tittat på collagen. Alla collage hänger brevid varandra. Han har mest suttit i famn och hållit handen med fröken. Telefonen har han oxå sprungit omkring med och ropat mamma, velat ringa till mamma - gulliga barn! Han har inte ringt men tanken är god. Hade ett långt samtal med dagis om att jag vill att de ringer när han är ledsen - jag vill inte komma dit och få höra hur ledsen han varit under dagen. Min högsta önskan är att inte ska må dåligt utan trivas på dagis, det ska vara kul att gå dit. Tror inte att de förstod mig på rätt sätt. När jag hämtat honom har de berättat om hur ledsen han varit, en sån gång vill jag att de ringer så att jag eller Tommy kan hämta honom, så enkelt är det. Då får de tycka att jag är hamig, fjantig, töntig, mesig och löjlig MEN Elias ska inte må dåligt av att vara på dagis. Jag förstod inte hur dåligt han mått förrän på torsdagsmorgonen när jag lämnade honom och han sprang efter mig gråtandes och ropade mamma. Då hade jag god lust att vända i dörren MEN fröken sade att jag bara skulle fortsätta gå och de ska ju veta bäst. Ringde dit senare på morgonen och då grät han och var jätteldsen, de hade fått ge honom snutten och Pickacho. De har aldrig behövt ge honom de tidigare. Frågade om jag skulle hämta honom men fick till svar att det inte var nödvändigt. Var för lyssnade jag på dem? Nästa gång följer jag magkänslan oavsett vad ngn säger.

I övrigt har det varit en mammig vecka överlag. Elias pratar bara om mamma. Får knappt gå på toa, trots att Tommy och Fredrik är hemma. Kvällarna ska jag söva honom, de kvällar Tommy provat (två) har Elias ropat på mamma i ca. 60 minuter. Vi har alltså det vi gör här hemma på Kronan!



hos momme
Så här glad vill jag att Elias ska vara på dagis. Här är han hos mormor och har hämtat sig en pepparkaka. Tur julen är slut och pepparkakorna med...

Själv har jag varit på kurs idag. Domarkurs! Fortbildningen för att utbilda nya unga domare. Alltid superkul att träffa kollegor, att få prata om kommande säsong osv. Nu ska vi börja planera vårens kurser och komma igång. När kursen var slut, hade jag ett missat samtal och det var en arbetskollega till mig som ringt. Ringde upp henne och hon ville låna Stieg Larsson, del II. Letade reda på den och hon kom förbi för att hämta den OCH då visade det sig att det var FEL bok! Hon fick vända i dörren, kände mig skitdum! Var tvungen leta på vinden och där LÅG den. Ringde upp henne och hon blev SUPERGLAD! Hennes man håller tydligen på med del II och hon har läst del I klart och vill läsa tvåan NU! Jag förstår henne eftersom trilogin är som en DROG. Man måste bara läsa mer och mer MEN när man läst trean då är man nöjd. Det är skönt! Brukar inte känna så när jag läst trilogier, vill läsa en till men Stieg Larsson har nog lyckats med det omöjliga... Eller vad tkr ni?

Igår snöade det massor och jag har snöskottning på min lott. Fick skotta TVÅ gånger igår och det var blötsnö, så jag var helsvettig när jag kom in. Kul att skotta snö samt bra träning. Det som är roligt ät att få det exakt jämt över hela uppfarten. Vår uppfart är ca. 20 m lång och drygt två bilar bred, så det är en del att skotta. Idag har Tommy och Elias fått skotta igen, jag kunde ju inte eftersom att hade kurs.

Imorgon kommer Elias mormor och Hasse hit. Alltid kul!!!

Vi har försökt natta Elias i drygt EN timme nu. Han vägrar sova MEN nu hör jag att det tystnat i sovrummet, kanske Tommy lyckades med det omöjliga ikväll... Vi får se! Uppdatering - Han somnade efter EN timme och TJUGO minuter - knasiga unge :)

Nu ska jag ägna mig åt lite TV-tittande, hoppas det är ngt bra på TV. Apropå TV, igår var det premiär av Let´s Dance. Vad tkr ni? Jag tror det kan bli rätt skoj, har inte bestämt mig för ngn favorit än så länge MEN tror att speedway-Tony kan överraska. Danny kommer säkert att vinna eftersom han når rätt målgrupp.

Sköt om ER!         KRAM

Kommentarer
Postat av: kusin sofia

åh vågar han köra fyrhjulingen nu? :) då kommer han ha roligt i sommar kan jag tro.

2008-01-18 @ 23:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback