Inte bloggat...

på hela februari. Har en massa att skylla på. Vi har haft sjukstuga igen. Först Elias förkyld och feber, sedan jag och nu Tommy. Tack för det televerket! Fattar inte varför det här händer, har aldrig varit så sjuk som nu... Tror att bakterierna kommer från dagis, när Elias var sjuk för två veckor sedan (på onsdag är det två veckor exakt) så var det bara TRE barn på dagis. På mitt jobb har fökylningen snurrat runt MEN nu är vi alla bättringsvägen och nu vill jag inte vara sjuk något mer. Håll en tumme.

Kortfattat om vad som hänt sedan sist:
Elias vaknade en onsdagsmorgon med feber - SKIT! tänkte jag. Vad är jag för en mamma? Det enda jag kände var en massa stress...Ringde Tommy och bråkade på honom lite, han kom hem vid 10 och då kunde jag åka på jobbet MEN när jag kom dit började jag må dåligt, naturligtvis. Torsdagen var jag hemma och fredagen var Tommy hem. Här kör vi varannan-principen - ELLER HUR TOMMY?!?!
Under helgen var vi under lördagen hemma och mös hela dagen, på söndagen åkte vi till momma. Hon bjöd på jättegod lunch - TACK för det! Elias trivdes som fisken i vattnet och när Hasse kom hem blev dagen fullkomlig. Måndag vaknade jag med halsont MEN tjurade mig till jobbet, trots allt. Skitknäppt! Skulle ju ha stannat hemma egentligen. Tisdag hämtade morfar på dagis - TACK! Elias blev jätteglad och pratade om morfar HELA kvällen. Moppa måste hämta fler gånger :) Onsdagen dömde jag lite fotboll, och det var såååååå himla kul att äntligen få börja komma igång igen - beach 2008...

Torsdag vaknade Tommy med feber och halsont även han tjurade iväg till jobbet, dumt värre. Fammo hämtade på dagis och Elias åkte med henne hem. När han var där så hamnade hans traktor upp och ner. Det är numer favvoordet - buppåne!

I helgen har vi bara tagit det lugnt, handlat lite mat, hälsat på ett par från föräldragruppen och mormor har varit på sitt veckobesök. Imorgon är det jobb som vanligt. Kan inte fatta varför alla helger går så fort MEN nu jobbar jag bara tio dagar till - sen är jag ledig EN hel vecka...
image226
Så här klen var Elias när han var sjuk och hemma från dagis - inte piggelin!


                                                                                
HJÄLP! Har en lucka under sängen...              Elias i städartagen. Det ska börjas i tid...

                                               
Kolla in precisionen när han bygger.                 Här städar han lite till - mammas kille är såååå duktig.

image232
KOLLA in posen! Snyggungen!!! Har lite svårt att fatta att han är till hälften besläktad med mig.

image233
BADA det är Elias grej! Här i tomteskägg och vita vantar :)

GOD NATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback