Lekland + köttsoppedag!

Idag har det varit full rulle. Imorse brummade jag och Elias till Storheden för att leka lite på leklandet... Vi hämtade mobbe Stefan på vägen, bra idé att ta med en lekfarbror... Vi lekte och lekte och lekte! Elias ville bara åka Tigerrutschkanan. Tror han åkte den tio gånger, som vuxen är det extremt jobbigt man måste ju upp och ner hela tiden. Svettig var jag när vi beslöt oss för att åka hem, vi åkte efter TVÅ timmars lekande. Elias slockande i bilen på väg hem, inte konstigt. När vi kom hem bar jag in honom sovandes och började koka kött till soppan. Hackade och skalade alla rotfrukter till. Simsalabim - TRE timmar senare - så var soppan klar och urgod! Köttsoppa är gott MEN ska inte ätas för ofta.

Nu ikväll har jag städat Elias garderob, var tvungen kolla lite vad han kan tänkas behöva för nya kläder nu när dagis är runt hörnet... Mjukisbyxor kan nog behövas. Tänker mig att man måste byta varje dag och jag hinner ju inte tvätta så där superofta nuförtiden. Har även tvättat idag och det behövdes verkligen, kan inte fatta hur det kan bli så mkt tvätt jämt...

Elias syskon har varit här. F. har varit här hela veckan medan E. kom över dagen idag. Elias njuter varje sekund de är här, han har ngn att terra hela tiden. Skönt för mig och Tommy eftersom vi får lite andningspaus! F. har köpt ett dataspel och det har varit ngt konstigt fel på det, så de har bytt spelet TRE gånger och nu den fjärde var det fel på det med - snacka om otur! MEN MEN det är nog inte meningen att F. ska spela så fördömt mkt. Han inser nog det snart.

Nu har jag laddat batterierna för att orka se Polly-filmen ikväll. Igår såg jag Blood Diamond - HELA - utan att somna. Vi började se den efter 21, så det var ett mirakel.

KRAM

Kommentarer
Postat av: Kusin Sofia

along came polly, den är superbra. såg du hela?:)

2007-10-04 @ 14:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback