Hmmm...

det känns som att man uppdaterar typ en gång i månaden och det är ju inte bra. Skriver dock i huvudet varje dag men det blir ni ju inte hjälpta av... Jobbar för fullt nuförtiden - har verkligen kommit in i jobbet! Har huvudet fullt med elever varje vaken sekund. Snacka om att man är jobboholic. I övrigt händer det inte speciellt mkt.

Tommy och Elias är hemma hela dagarna och det är tydligen full rulle, från morgon till kväll. Bebben sover ju inte ens på dagarna ngt mer. Jag har dock en teori att när han börjar på dagis så kommer han att bli mer trött och sova lite mer. Nu sover han ju i alla fall hela nätterna - tack för det - vilket innebär att han sover från 19-06. Det är så mysigt på morgnarna, jag stiger upp vid 5.30 och när jag sitter och fikar så hör jag små fötterna smattra i golvet. In rusar en nyvaken, dösöt unge med håret åt alla håll och kanter. Då pickar mammahjärtat. Det skär lite i hjärtat när jag sedan hoppar på cykel för att hoja ner till bussen.... Bebben bryr ju sig inte - vet ej om det är positivt eller negativt. Hoppas det är bara positivt! Känns dock som att bebben är en förrädare - har ju närt han i över ett år och nu bryr han sig knappt. Får inte ens natta honom på kvällen, då ropar han pappa, pappa, pappa - otroligt orättvist. Försökte mig på att bada med honom en kväll men tji fick jag, det var bara pappa som fick bada... inte jag! Trodde att det skulle vara jobbigt när Elias inte verkar så brydd men det går bra än så länge...

Vi har ju förresten fått dagisplats. Elias ska bli en liten myra. Har splittrade känslor inför det. Känns som att han kommer att komma först på dagis och gå hem sist. Har ju ingen aning om vad de andra barnen kommer ha för tider... Vill ju inte att mitt barn bara ska vara på dagis och aldrig hemma. Ska försöka arbeta lite mindre när han verkligen går på dagis. Nu ska vi börja med att ha TRE veckors inskolning. Jag ska vara med TVÅ dagar och Tommy får fixa resten. Tur jag har en Tommy, hör många mammor som fått vara hemma hela tiden själv, där pappan bara jobbat. Jag vet att Elias och Tommy har superkul på dagarna, det märks - Elias är alltid glad, förutom när han är hungrig eller trött men så är det ju för alla...

Kanske man skulle återgå till att arbeta lite grann. Min familj har åkt iväg med Emelie på stallet. Tyckte det var lite vansinnigt att dra iväg Elias så sent MEN Tommy lovade att ta hand om bebben ifall han somnar i bilen. Somnar han då kommer han att vara vaken halva natten och det orkar inte jag.

Imorgon är det jobb som vanligt, vi har dock friluftsdag, så det blir lite lugnare. Elias ska få följa med. Tommy ska fixa lite grejer till garaget osv. Han behöver få vara barnfri lite.... kommer ju ihåg själv hur det var när jag var hemma. Jag var ju alldeles knäckt i huvet för det mesta, nu är jag det med men det är jobbrelaterat...

Nåja, ska försöka skärpa mig när det gäller bloggandet. Egentligen är det ju inte så svårt att skriva några rader och pilla in ngn bild men men....

KRAM till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback