Helgen som försvann...

Allting ska då hända på en gång! Mormor på sjukhus - inte kul! Bebben på sjukhus - inte kul! Vi tar det från början:
Imorse så var allting som vanligt. Bebben flög fram här hemma som vanligt - Tommy skulle i duschen och jag skulle fråga honom ngt. Bebben smiter in på toa. Snubblar GIVETVIS på badrumsmattan och flyger rakt in i skåpet på toaletten. Huvudet före, det tog 2 sekunder så gallskrek han, tårarna sprutade och han var verkligen otröstlig. Ni som känner Elias vet att han inte gråter för minsta grej men nu grät han verkligen. Världens jättebula växte fram i pannan. Vi ringde på akuten och de tyckte att vi skulle komma in. Elias blev ju trött och slö - inte bra! Så vi åkte på jourcentralen och plattskallen till läkare kunde inte besluta om det var farligt eller ofarligt, så hon skickade oss till Sunderbyn - dit vi skulle ha åkt på en gång!!! I bilen dit somnade bebben, fastän jag försökte hålla honom vaken. När vi kom dit fick vi reda på att kirurgen var på operation och skulle bli borta ett tag. De tog puls och syresättning på Elias och det var bra. En barnläkare kliver förbi men kunde inte stanna i tre minuter och titta på vår son. Snacka om knasigheter på sjukhuset. Nåja - kirurgen kom och klämde och kände. Elias satt helt stilla, han skulle inte ha visat att det gjorde ont för fem öre.... Duktiga killen!

Kirurgen konstaterade: hjärnskakning och en rejäl smäll på mjukdelarna i huvudet MEN ingenting på skallbenet - TACK GODE GUD! Mammas kille är bäst! Men nu har vi kommit överens om att han aldrig mer ska göra sig illa. Man känner sig som den sämsta mamman i hela världen.

Det låter säkert döallvarligt men när Elias hade sovit en stund, vi väckte honom på sjukhuset, var han vanlig igen. En enorm lättnad för oss! Mormor och Hasse kom förbi akuten, de skulle hälsa på gammelmormor som oxå ligger på sjukhus. Elias blev glad och jag och Tommy tacksamma för att de kom...

Gammelmormor har fått komma hem idag och det är verkligen skönt! Hon har fortfarnade ont i vänster arm men det är säkert ngt från nacken. Hon var på jättegott humör när vi besökte henne (efter vårt eget besök på akuten) och Sigge hämtade hem henne.

Nu ska inte vi besöka sjukhus på ett tag, hoppas jag - peppar, peppar...

Hade ju egentligen match idag. Alviks damer - kval till div 1 MEN kunde ju inte fara. På ett sätt var det synd för det hade varit kul. De vann ju med 4-0. Hade behövt träningen, har ju tränat oerhört dåligt på slutet, det får bli nästa projekt. Ringde en domarkollega som for och dömde istället för mig, du vet vem du är och tusen tack för att du ställde upp. Hör av dig om jag kan återgälda dig på ngt sätt. Kunde ju inte lämna Elias och Tommy ensamna på sjukhuset, de hade garanterat klarat sig MEN jag ville verkligen vara med. Det hade nog inte varit så kul att döma eftersom jag hade nog inte kunnat koncentrera mig på rätt saker under matchen. Tur jag avstod!

Idag skulle vi även befunnit oss på kalas, det blev inte av. Hoppas vi får komma nästa helg. Bebbens polare fyllde 1 år i fredags... Mobilen har ju krånglat flera gånger och har provat ringa och skicka sms men det fungerar inte. Har nu skrivit på mammans blogg hoppas hon ser det.

I övrigt är allt bara bra. Elias sover och jag sitter vid datorn. Nu ska jag vika tvätt (världens hög i tvättstugan), jobba lite, plocka allt annat som ligger framm (typ leksaker) och kanske om jag hinner se lite TV. Imorgon är det jobb som vanligt, nästa vecka börjar inskolning på dagis. USCH - vad många vuxenpoäng jag måste ha nu.

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback