Bebbelängtan!

Ojojojoj! Nu har mamma och bebben satt sig i bilen och de är på väg hem! ÄNTLIGEN! Vad jag saknat denne lille krabat... Ska bli så mysigt att få hem honom igen. Bara mysa och snosa i honom. Kanske inte bara mysa och snosa, vi måste en vända på stan. Har ju konstaterat att dagis börjar på måndag och som vanligt har ju inte vi engagerat oss i det speciellt mkt. Elias måste få nya skor, vantar och mössa. Overallen kan han ha fram till jul (stl. 80) och vi får önska en overall till jul (stl 92). Regnkläder är oxå ett måste. Känns onödigt att köpa en för stor overall nu och lägga en massa pengar, när Elias har både mormor och morfar som kan köpa nytt till honom. Kan ju jag handla mer till mig själv...

Är inne i ett litet shoppingstim just nu - vill bara handla och handla. Vad kan det bero på? Personligen så tror jag att det beror på att man satt ngn annan först HELA TIDEN de senaste året + graviditeten. Först köpte man mammakläder (trist och hemskt) och sedan bara bebbekläder... Trodde att det skulle vara kul att shoppa mammakläder MEN det var och är fortfarande så TRÅKIGA och TRISTA kläder. Inte speciellt snygga! Nåja, det gick ju bra ändå.

Idag ska jag bara handla grejer till Elias. Dagis börjar på måndag och då är det bra om han har grejerna...

Förresten, vi har en superfin höstdag idag! Har varit å joggat, dammsugit, tvättat och skurat toaletten. Nu ska jag gå ut till Tommy och se hur det går för honom i garaget. Han är så duktig!!! Kan inte fatta hur han ids hålla på och spika hela tiden men men... Snart kan vi slå på värmen i garaget.

IDOL igår:
Tyckte inte ngn av de fyra som sjäng var speciellt superduperbra MEN helt okej! Somnade ifrån den senare delen, dvs när vi fick reda på vem som gick vidare.... Men såg att Evelina gick vidare och det var ju himla kul att det blev en tjej! När vi fick snabblyssna igen de övrigas röster måste jag säga att han med kepsen hade en mkt intressant röst. Han med kaftanen likaså. Av tjejerna så tyckte jag Big Brother-tjejen hade superb röst MEN undrar om det funkar i IDOL? Amanda hade jag verkligen velat lyssna på, ska se om jag hittar ngt klipp på internet. Min mamma säger att hon är duktig, vilket innebär att tjejen kommer gå ganska långt. Eftersom mamma i regel inte brukar uttala sig om IDOL-deltagarna...

Vet att ni är många som är in här då och då - vore kul att få veta vem?!
HA EN BRA DAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback