jobb - jobb - jobb åter jobb!

Ojojojoj! Vad veckan bara ramlade iväg, redan tisdagskväll! Kan inte begripa vad som hände av måndagen och tisdagen men men. Elias var helt kollrig igårkväll. Fick springa in i sovrummet HELA kvällen, så till slut gav jag upp och gick och lade mig vid 21.30. Tommy tror att det beror på att ha när på dagis på dagarna. Det kan jag förstå eftersom det är så många nya intryck på dagarna.... igår lämnade Tommy Elias första gången själv på dagis och han hade grinat en  liten stund - usch och fy! Det hade dock gått över på ett litet tag MEN ändå tänk om han gråter fler gånger - otröstligt?!?! Vad gör man då?

Idag har Tommy lämnat honom i två timmar och det har gått superbra! Elias vinkade vid dörren och var inte speciellt brydd när T kom för att hämta honom. Det är såååå skönt för mig att höra, samvetet mår lite bättre. Hoppas hoppas att vi fixar det här med dagis. Det som stör mig mest är längden på dagarna, han kommer alltså vara mellan 6.30 och 16.30, dvs. lååååååååånga dagar. Varannan vecka får han ju komma hem tidigare MEN varannan vecka blir det extremt långa dagar. Ska prata med min chef om jag kan åka hem tidigare ngn dag i veckan. Det löser sig säkert på bästa sätt. Ska även vara ledig ngn dag här och ngn dag där... Elias ska inte behöva vara yngst och längst på dagis - det rimmar illa!

I övrigt är det inte mkt som händer. Jobbar mig helt slut! Tommy spikar i garaget och jag är ju urdålig sambo som inte ens varit ut och kollat på ett bra tag - ska skärpa mig!

Höll nästan på att glömma - en arbetskamrat till mig trodde jag var med barn! SKITKUL! Speciellt när jag tkr att jag tappat vikt - hmmmm! Vad gör man?! Jag sade bara att jag är fet men det var inte så kul.

Nåja  - det som inte dödar härdar ju en!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback