Veckan gick...

fylld av jobb, jobb och åter jobb. Hur katten ska jag hinna vara mamma samtidigt som jag har ett heltidsarbete?!?! Hur gör ni som fixar allt? Jag fixar snart inte ngt mer. Kommer hem efter 17 varje dag och är så trött att jag somnar när jag äter... Det är helt galet måste komma på en bättre lösning, för det här komemr inte funka längre. MEN det är bara att bita ihop och ta nya tag på måndag. Den här veckan har varit extrem!

Igår när jag gick till bussen vid 17.30 ringde jag hem för att kolla om de hade börjat med maten och då hör jag hur Elias gråter - jättemkt!!!! Tommy berättade att han snubblat och blödde ur munnen. STACKARS BEBBE!!! Jag grämer mig att jag inte kunde vara hemma och trösta honom - jag vet ju att Tommy fixar det , no problem - men det är min uppgift som mamma att trösta mitt barn när han är ledsen. Jag misslyckades med det. När jag kom hem vid 18,30 hade Elias världens fläskläpp på överläppen och ett blåmärke på näsan. Han hade åkt på en riktig smäll! Glad och pratig var han när jag kom hem, somnade gott i sin säng och sov HELA natten....

Idag när jag skulle hämta honom på dagis vid 13,45 låg han och sov - fortfarande. Då hade han sovit i nästan två och en halvtimme - helt otroligt! Han blev så glad när han såg att jag var där när han vaknade. Sedan brummade vi hem och där var ju pappa och dide (Fredrik). De hade monterat ihop skänken, som vi äntligen fått efter dryga tre månders låååånga väntan. Den var skitsnygg i verkligheten. Skänken är högblank vit och har en valnötsomslag - förstår ni vad jag menar?!?! Hittar ingen passande bild MEN jag ska fota den vi har och lägga in. MÅSTE först ta mig tid och det lär ju inte bli av de närmsta veckorna.

Elias fortsätter att utvecklas. Säger numer Bitte (dagisfröken), kocka (klocka) pucka (pulka) med mera. Han klättrar överallt där han kommer åt. Placerar bland annat sin traktor vid vardagsrumsbordet och klättrar upp. När han kommit upp LER han och är så glad. Han plockar fram sitt underlägg när han ska äta, är OTROLIGT hjälpsam med det mesta. Blir dock lite sur när han inte får som han vill.... MEN det är så det ska vara när han är så liten. Han plockar gärna fram sina kläder ur garderoben - allihopa - och lämnar sedan allt på golvet... Han väljer inte kläder själv utan det får jag fortfarande göra. Bäst att passa på medan man får....

Många pratar om julklappar - Elias ska skriva en önskelista - när han gjort det, lägger jag ut den på bloggen. Skulle tro att han vill ha leksaker - allt med motorer funkar och kläder - gärna färgglada Villervallakläder stl 92.

KRAM TILL ER!

ps Glöm inte att se IDOL - ikväll hejar vi på Amanda och Daniel ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback