Äntligen fredag!

Usch, så skönt! Nu ska vi bara ta det lugnt HELA helgen.... i mina drömmar! I helgen måste vi PACKA, PACKA och ÅTER PACKA! Om två veckor går ju flyttlasset, förlåt om jag tjatar om flytten. Har ju aldrig flyttat in i ett hus... aldrig ens byggt ett... Mkt att tänka på och väldigt lite att tänka med. Tänkte försöka hinna med ett besök på hem och husmässan i Arcus, men vi får se. Måste städa ur förrådet + en hel del annat. Just nu lever vi i en kartongvärld och det är inte kul. Inte att rekommendera när man har småbarn. Törs ju för katten inte bjuda hem ngn, skulle iså fall tappa bort den inbjudne.

Nåja, detta är vad som hänt i veckan. Blev bjuden på frukost på Scandic i onsdags. URGOTT! TACK för det! Där träffade vi ju Gert från Rix morronzoo. Han åkte tydligen Haparanda - Sthlm på motorcykel, fråga mig inte varför... Han var längre än vad jag trodde... och han drog en onsdagsfräckis. KUL! Efter frukosten våldgästade vi en av våra mammakollegor, som bjöd på lunch. Kanondag helt enkelt! Bebben skrämde som vanligt sin polare, jag skäms. Samtidigt är det ju lite småkul men måste föröska få in i hans lilla huvud att man inte ska vara dum med kompisar.På kvällen åkte vi till min faster som fyllde 70 år. Bjöds på mat, än en gång, samt fika. Det innebar att jag gratisåt hela dagen! Kan inte bli bättre. Bebben charmade naturligtvis alla hos faster. Pratade och kröp omkring. Visade upp sig helt enkelt. Tros faktskt att bebben kände att han stog i centrum och utnyttjade det. Vem vet?! Min bebis är  då smartast i världen...


Tisdag-Fredag
Bild på Gert när han ska åka mot Sthlm.

Igår hände ingenting. Det var pissväder ute så vi stannade inne hela dagen, vilket var oerhört skönt. Tror bebben tyckte om att bara vara hemma. Nu kunde jag ju se hur mkt han verkligen utvecklats. Han går ju mellan möbler!!! Han pratar och pratar, snart måste jag ha öronproppar... Vi sov tillsammans, mkt bra! Bebben har ju börjat sova lite sämre nu igen på nätterna, vilket innebär att mamma får sova sämre. Det i sin tur betyder att vi kan vara lite griniga på dagarna ibland. Vi ber om ursäkt!

Idag har vi varit på långprommis, bebben var vaken hela tiden. Han somnade när vi kom in och jag likaså. Det behövde vi. Efter middagen har jag dammtorkat och nu ska jag dammsuga. JA, jag måste göra sånt trots att vi ska flytta snart... Tommy är i huset och plockar. Jag ska även packa ngn kartong, om jag ids. Vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback