Veckan...

...som snart är slut!

I måndags var vår kära mormor på besök. Vi följde med henne till CASA och hon tittade på skänkar - hon behöver en ny till huset, som snart är färdigt. Tommy var upp på Sunderbyn, till tandläkaren... Det visade sig att hela hans nederkäke är/var full i var, dvs. han hade fått en enorm infektion. Inte underligt han har haft superont! Stackarn! Men nu verkar det vara mkt bättre. Han kan j uvara på jobbet hela dagarna. Skulle inte vilja vara i hans skkor, när han haft sådan smärta.

Vi hann även med (under måndagen) att gå till en av bebben polare - alltid trevligt! Bebben har ju hittat sin röst och kan göra de mest grova ljud... Ibland undrar man om han hittat målbrottet. Detta skulle han naturligtvis demonstrera för sina kompisar... vilket ledde till att en av kompisarna började gråta. Vi trodde att det var för att kompisen var trött MEN när vi provade att de skulle umgås på tisdagen så hände samma sak igen. Hur bra är det när bebben skrämmer alla sina kompisar?

På tisdagen var det bebbesjung som vanligt. Bebben gillar verkligen det! När vi släcker ned och ska sjunga Gud som haver, blir han alldeles knasig och sjunger jättehögt (LÄS: skriker). Det är pinsamt! Hur får man en bebis att bete sig?

Under onsdagen var vi till Bensbyn. Bjöds på god lunch och trevlig prommis. Superfint väder och trevligt sällskap! Vi ska dit igen nästa vecka på 1-års kalas. Bebben kommer ha många kompisar när han blir större, det gäller ju bara för oss mammor och pappor att hålla kontakten. Jag som är usel på att hålla kontakt med mina vänner - hur ska det gå?!  Efter turen till Bensbyn åkte vi ut på Storheden, de hade extrapris på bebbemat... Hädanefter ska bebben få lite burkmat, eftersom jag tkr att det är så svårt att variera den hemlagade maten. Vi provade ge han en burk MEN han blev ju inte mätt! Så vi får mosa en potatis till... det är ju ganska mkt vatten i burkmaten. Köpte burkar för 8 månader, där är det en massa bitar. DET ÄR MIN STORA SKRÄCK! Tänk om han sätter i halsen? Måste träna på att ge bebben bitar i maten... Han måste ju lära sig tugga!

Idag har vi varit inne - jag blev slö! Har haft lite ont i min axel, typiskt tecken på att jag burit bebben på fel sätt. Nåja, det lägger sig nog om ett par dagar... MORMOR har ju varit hit idag igen - vi gillar mormor! Önskar ibland att hon var pensionär, snacka om att jag är ego. Det låter så kul när de andra mammorna har sina mammor hos sig på dagarna mitt i veckan, de kan sova över osv. Inte min - hon jobbar ju! Det värsta är att hon har ju typ 17 år kvar till pension och då är ju bebben ingen bebbe ngt mer...

Har tyvärr inte idats lägga in några bilder på datorn - ska göra! Jag återkommer! Ska försöka lära mig filma med kameran, ni måste ju se när bebben kryper. Apropå det - har ju väntat superlänge på att bebben ska krypa men nu önskar jag lite grann att han hade kunnat vänta... HAN ÄR ÖVERALLT SAMTIDIGT! Jag gör inte annat än säger - NEJ ELIAS! Han bara flinar och fortsätter - inte en lugn stund! MEN samtidigt så är det ju jättekul!

HA DET BRA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback