Veckan gick...

... i superfart! Huvaligen vad tiden går fort! Bebben blir 7 månader nästa vecka - kan inte fatta! Förra veckan gick i sömnens tecken. Bebben bara sov och sov! Med det menar jag att han sov längre än sina halvtimmar - han sov timmar. Fyra pass om dagen med en timmes sömn varje dag - det ni! Men nu är det ny vecka med nya tag, nu är vi tillbaka i gamla gängor igen. Bebben sover sina halvtimmar och jag hinner inte göra ngt, som vanligt. Bebben har bestämt sig för att vakna vid 3,30 (samtidigt som sambon kliver upp), då ligger bebben och pratar och skrattar. Jag vänder honm ryggen och efter ngn timme somnar han om... För att vakna igen vid 6-tiden, då får han mat och sover till 8. Jag ska egentligen inte klaga MEN jag har aldrig varit så trött som jag är nu!

Förra veckan var vi med bebbens polare varje dag! Det är tur att man har ngn att umgås med om dagarna. Det kan lätt bli lite enformigt om man bara trampar på hemma själv...

I lördags storstädade vi lägenheten - vi hann bara städa halva lägenheten, innan bebben så hade vi lätt hunnit städa HELA lägenheten på en dag MEN nu under bebbe-tid, så hinner vi inte det. Efter städningen kom bebbens morbror hir, vi lämnade honom och bebben och for på Kvantum och handlade. Snacka om att maten blivit äckligt dyr! Alltid när vi handlar så kostar det minst 1200 kronor! Kan inte fatta... Det gick bra att bebben var drygt en timme på egen hand med morbror... Det bådar gott inför framtiden, eftersom morbror säkert kommer att få "barnvakta" fler gånger.

Under söndagen skjutsade sambon bebben till farmor. Där lämnades bebben i nästan 2 timmar, det för att vi skulle få tid till att välja tapeter och golv till vårt hus, som by the way snart står på plats. Enligt farmor så gick det jättebra, bebben hade ätit och sovit en stund. När vi sedan kom för att hämta honom blev han så glad att han grät... Sedan köpte vi honom en pulka på Barnens Hus. Har ju bestämt mig för att mitt barn ska bli ett utebarn och inte ett innebarn. Undrar om jag får som jag vill...?

Bebbe+flaska
Bebben gillar att dricka ur mammas vattenflaska.

VVkille
Vår Villervallakille!

Leklädekille
Vår kille i favoritpositionen - VID LEKLÅDAN! Lägg märke till att han inte leker med sina leksaker utan med en vanlig hederlig plastslev!

TRÖTT
En slagen hjälte! Sover gärna på mamma och pappa...

tutte
Vår bebbe är ju ingen tuttunge (gillar ju bara mammas tuttar - HEJA MAMMA!) MEN han har ju kommit på att om han drar ut tutten ur munnen så låter det plopp och det är ju superkul! Pappa och bebben har superkul tillsammans när de ploppar....

leklåda igen!
Pappa gillar att leka med leklådan och bebben gillar att pappa är med. Lägg märke till taxarna på tröjan!

pulka!
Söndagens inköp! Pulkan heter Froggy, ett passande namn till vår bebbe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback