Brrrr......

....... idag är det riktigt kallt ute. Vår termometer visar 25 minus! Vi ställde in bebbesjung idag och ska snart gå till en av bebbens polare och fika. Det är bara det att bebben sover! Men men det löser sig säkert...

Igår var det en händelserik dag! Det var attans kalt igår med. Nästan 20 minus MEN vi var ändå på prommis. Vi gick till blomaffären och köpte blommor, eftersom en av tjejerna (mammorna) i vår BVC-grupp fyllde år. Har aldrig gått så fort i hela mitt liv, tror jag! Det var kallt och blommorna skulle ju inte få frysa. Min bebbe vaknade ju givetvis innan vi kommit hem och det gjorde att tempot ökades... Sedan gick vi till mamman och fikade, vi bjöds på supergod tårta. Snackade lite skit och gick sedan hem. Det är jättekul att ha ngn att umgås med på dagarna, det gör ju att dagen inte känns så lång.

Natten mot måndag fick bebben rejält med magknip. Det var jättehemskt. Ingenting som vi gjorde hjälpte! Han skrek i ca 2 minuter för att sedan pausa lite och hämta andan. När pausen sedan var över började han om med skrikandet och så höll det på i nästan TVÅ timmar. USCH! När allt var över och bebben mådde bättre, brände han av ett enormt leende och var sig själv igen. Då kunde vi andas ut. Vi kom fram till att han hade magknip eftersom sambon (no hard feelings) lät bebben slicka på en isglass. Bara ett litet slick men bebbens mage fixade inte det. Så nu vet vi det! Efter magknipsperioden sov bebben i ett svep fram till 09,00 på morgonen. Snacka om att han var helt färdig! Jag var tvungen att lämna sovrummet när bebben somnat för att gråta en skvätt - vilken tönt man blivit!

Sambon och jag håller som bäst på att välja tapeter och golv till vårt hus! Vi är inte överens och två starka viljor ska enas... Blir det inte skilsmässa nu, så kommer vi hålla ihop för tid och evighet. Jag har lite på känn att jag kommer att gå vinnande ur striden, eftersom sambon har fått välja ett enormt dubbelgarage. Vi får väl se om han håller med mig eller inte... Jag hoppas vi kan komma överens för att vi vill ju båda att det ska vara fint och att vi ska trivas. Det enda rum vi är överens om är bebbens rum! Jag ahr hittat den finaste tapet som finns (med hitta nemo motiv) och den tkr sambon oxå om, fast han inte sett den än... Toaletten och tvättstugan är klara, våtrumstapeter var lätt att välja. Mer information kommer om vårt väljande.

Kommentarer
Postat av: emelie

hej du är den sötaste lillebror jag haft men jag har ju inte haft någon förut men jag älskar dig så mycket vi syns nån dag karnse på lördag vem vet. hej då puss & kram hihi

2007-01-25 @ 16:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback