30-års fest!

Jaha, då är det lördag kväll och jag sitter hemma vid datorn... Har faktiskt varit iväg på en supertrevlig 30-års fest! Hade det varit för två år sedan hade jag fortfarande varit kvar MEN nu är jag ju småbarnsmamma och då får man ju pallra sig hem i tid. Visst hade jag kunnat låta bebben sova över hos ngn men det känns alltför tidigt, han är ju bara sex månader. Jag personligen lider inte av att åka hem tidigt, för festa hinner jag göra sen. Sambon stannade kvar och det unnar jag honom verkligen, han behöver komma ut. Det behöver ju jag oxå men jag är ju nöjd om jag får gå en prommis eller på stan på egen hand en stund. Löjligt hade det ju varit om jag stannat kvar och sambon åkte hem, eftersom det är hans arbetskamrat som fyller 30. Ett stort grattis!

Nu undrar ni säkert vart bebben har varit under tiden - han har varit hemma med mormor och hennes sambo. Det har tydligen gått jätteBRA säger dem, men det tror jag vad jag vill om. Mormor erkände efter många om och men att bebben varit ledsen och gråtit - USCH, vad det skär i hjärtat! Han hade dock inte varit ledsen så himla länge, bara enstund. Han hade sedan somnat och sovit i över en timme, för att sedan vakna och äta sin gröt. När jag kom hem och han fick se mig blev han så glad att han grät och ville komma i famn. När han kom i min famn blev han glad och kramade om mig och det skar ännu djupare i hjärtat. MEN nu sover bebben gott i vår säng!

För mig var det en pärs att lämna bebben på kvällstid eftersom han kinkar vid läggning. DEt går urenkelt att lämna honom under dagen för då är han ju inte trött. MEN jag måste ju kunna lämna bort honom ngn gång i alla fall, ätnker ju inte låta honom vara borta varje helg utan ngn gång i bland. Som småbarnsföräldrar behöver man nog tid för varandra - all ens vakan tid går ju för stunden åt till bebben MEN jag klagar inte nu... Bebben är BÄST!
¨benn
Bebben tuggar på sina leksaker...

Träffade en arbetskamrat idag (var tvungen panikhandla strumpbyxor till klänningen, inför festen) och fick då höra att jag är saknad på jobbet... Det är tufft att höra - samtidigt roligt. På ett sätt saknar jag ju jobbet men tiden med bebben kommer ju inte tillbaka och vem vet om man lyckas få några fler barn?! Hon undrade lite om när jag kommer tillbaka och så, jag sade att jag blir nog hemma hela terminen och det tyckte hon lät bra. Tanken är att jag ska vara hemma ända fram till i augusti och att sambon då ska vara hemma MEN vi får ju se nu när vi snart ska flytta och allt.

Har ju förresten fått tapetkataloger och golvkataloger av Älvsbyhus, ska sätta mig ner en stund och grunna lite. Måste ha  en plan för att kunna få som jag vill :) Sambon har säkert ngn plan han med...

Har äntligen fått tummen ur och köpt bebben ett nytt halsskydd! Han har även fått lite nya leksaker, bla en grävskopa i plast (sambon blev nöjd...). Mormor hade ju givetvis med sig en del presenter; en ny pyjamas med Tiger på, mockasiner med Spindelmannen på, en kofta samt nya handskar (PERFEKT) - mormor är superBRA att ha. TACK mormor för de fina presenterna och TACK till mormor och hennes sambo för att ní varit barnvakt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback