Hänt i veckan!

I måndags var vi till sjukhuset och hälsade på morfar, som då var vid gott mod. Glad och positiv - som vanligt. Morfar tog bebben på tur på sin "läragåbil" (läs: gåbord). Bebben satt nöjt och njöt! Bebben är en flörtare, han smilar upp sig och tittar med sina bruna ögon. De flesta smälter ganska fort...

I tisdags missade vi bebbesjung på grund av att vi var iväg och hämtade morfar på sjukhuset... Vi skjutsade hem honom till Smedsbyn. Där stannade vi en stund och fick lite fika. Sedan åkte vi hem och eftersom sambon slutade tidigt så fick bebben leka lite längre än vanligt med sin pappa. Det var ju även semladag! Så en semla smaskade jag i mig. Jag hade gärna smaskat två men fick bara en av sambon. Han tkr nog att jag har för mkt graviditetskilon kvar?!

Onsdag var vi på prommis, det var dock lite kallt men vi gick i oerhört snabb takt och var  "bara" ute i en timme. Tur att man har ngn att gå med, annars skulle det vara så oerhört trist.

Torsdag var vi och handlade lite mat och blöjor givetvis. Hos oss går det en massa blöjor. Sedan bebben börjat äta middag bajsar han säkert TRE gånger om dagen, minst! Ett paket med blöjor tar slut på mindre än två veckor... Så har ni lite att lägga pengar på kan ni gärna köpa ett blöjpaket till bebben.

Igår var det fredag och då kom bebbens polare hit. OJ vad de lekte! Jag tror att de känner igen varandra eftersom vi träffas rätt ofta. På kvällen kom sambons son och dotter hit. Vi åt pizza och mös i soffan.

Bebben har under veckan varit lite småsnorig och hängig. Torsdag och fredag åt han väldigt lite, utan ville bara ha mammas tutte. Idag är första dagen som vi fått i han ordentligt med mat... Att han velat ha mammas tutte har varit helt okej, det är bara det att han dragit igång bröstmjölken igen!!! Min tuttar kommer snart att explodera - det gör så ONT! Nåja, vad gör man inte för sin lillprins?! Nu är dock bebben på bättringsväg och det är bra. nu är det dock Tommy som är sjuk. Snorig småfebrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback