EN TANKE!

Var ju till BVC igår. Vi började prata om alla dessa mammor och pappor som inte klär sina barn när det är kallt ute. Har flera gånger stött på mammor med barnvagnar som inte haft mössor på sina barn - HUR KATTEN TÄNKER DE?! Har då frågat varför har du inte mössa på bebeisen? De svarar alltsom oftast, han/hon ligger ju i påsen! Huvudet är dock alldeles bart och ingenting för öronen... Mammorna har mössa på sig själv men inte på sitt barn! Ta hellre på mössan på ungen och frys själv mammor! Vad innebär det då att bebisen ligger i påsen? Vad har bebeisarna för kläder i påsen - inga eller? Barnmorskan trodde inte att sånt existerade, jag bad henne ta upp det i föräldrautbildningen. Det är ju superviktigt att man klär på sitt barn ordentligt. Jag törs knappt gå ut med min bebbe när det är -20 grader. Min bebbe har inte varit förkyld och inte haft feber på grund av att vi klätt på honom ordentligt. Nu har han ju dock lite diarré men jag tror itne det beror på att han haft lite kläder uten att hans pappa haft dåligt i magen tidigare samt att storasyster haft vintekräksjuka.

Min bebbe har vanliga kläder, fleece utanpå det och overallen. Mössa, vantar, halskrage (bebben avskyr att ta på sig sin) och tjocksockar samt "skor". Han ligger på en fäll i vagnen och har massor med filtar på och runtom. Jag är rädd för att det kan dra i vagnen därför lägger jag filtar runt bebben också. Han fryser inte - han är alltid varm när vi kommer in...

SÅ SNÄLLA KLÄ PÅ ERA BARN! KOLLA IN:
http://forskolor.jfog.net/vattmyra/index.asp?page=28&p=1&textsort=0

Barnmorskan berättade om otäcka sjukdomar bebisar kan få om de fryser för mkt och för ofta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback