Uppdatering!

Nu ska jag berätta lite om vad som hänt här hemma och när jag nu tänkt efter är det inte så mkt som händer. Vi åker på dagis VARJE morgon 6.30, Tommy hämtar 16.15 eller 14.00 beroende på vilken vecka det är. Elias är svårväckt på morgnarna, tidigare så studsade ha nur sängen MEN nu vill ha inte... Det förstår jag! Skulle inte heller vilja kliva upp mitt i natten om jag inte behövde. Elias får sova på dagis efter frukost och sedan sover han efter lunch. Han trivs på dagis och leker brevid alla barnen. Det är heller inga problem att lämna honom nu - han kliver in själv och det är knappt man får en kram av den lille förrädaren. NÅJA - bara att gilla läget. Torsdagar har han sovmorgon eftersom jag börjar senare, han har då förmågan att vakna vid 5.30 men vi hinner mysa och kramas jättemkt. Fredagar är den dag jag får hämta honom på dagis och det är så roligt. I fredags när jag var och hämtade honom RUSADE han hela vägen fram till mig, fick världens kram och kände mig som världens bästa mamma. Han hade så bråttom att få på sig kläderna och skyndade ut. Fick dock ta av honom hans ryggsäck eftersom den vägde för mkt. Ryggsäcken är han mäkta stolt över - bär den med stolthet! BRA KÖP! Det är så lätt att vara mamma till världens bästa unge - TACK för att du finns!

I helgen har vi fixat fram julen... Nu måste vi tydligen pynta jättemkt. Tidigare har vi valt att inte oynta så mkt eftersom vi inte firat jul hemma. Nu ska vi vara hemma under julen + att Elias pratar om tomtar hela dagarna. Det började i torsdags, då satt han i soffan och pratade om tomtar och vi begrep inte vart ha nfått det ifrån. På dagis berättade de under fredagen att de börjat prata om tomten samt att tomten varit utanför rutan och tittat in. SPÄNNANDE!

Lördag var jag (hej och hå) ute på fest. Vi var på JULGALAN (
www.julgalan.se)! Hade peppat så oerhört länge men blev lite besviken. Artisterna vara sisådär, de verkade slitna. Den enda som var bra var JErry Williams och han sjöng kanske i 20 minuter. Övriga artister var en besvikelse, främst Markus Fagervall - han passade inte riktigt in i temat... Brolle var på MEN fick sjunga för lite, fattar inte varför. Markolioo och Linda Bengtzing verkade trötta och var inte riktigt på G, de är väl less antar jag. Fara och flänga Sverige runt kan inte alltid vara så kul. Det var två tjejer till med som jag inte vet vad de heter och deras roll i galan kan jag inte fatta... Julmaten var god! MEN allting blir ju gott efter ngn cider, så jag kan inte bedöma den egentligen. Efteråt åkte vi in på stan och hamnade på Invit, där dog stämningen lite, så vi beställde taxi och den fick vi vänta på i över EN timme. SÄLLSKAPET var TOPPEN i alla fall!!! Tusen tack för en givande kväll, vi måste göra om snart...

Söndag var vi på julskyltning - vi hittade ingen tomte! Varför är det inga tomtar på skyltsöndag?!?! Kan ngn förklara varför det är julskyltning utan tomtar? När jag vara liten och var iväg första advent var det fullt med tomtar på stan men inte nu... NÅJA - Elias fick vara på stan en stund coh han verkade nöjd.

Idag har det varit vanlig jobbdag! Gillar verkligen mitt jobb - synd bara att man har dåligt samvete... MEN vad gör man?

Nu ska ni ha det bra tills nästa uppdatering! Ska försöka tanka in lite bilder, snart!

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback