JUL!

Hoppas ni har det bra hemma i värmen. Här har vi det ganska bra. Elias började kräkas natten mot idag - KUL! Jag och Tommy påtade på i köket och helt plötsligt hör vi hur ngn kräks... Han låg dessvärre i vår säng, så det var bara att riva upp allt och sedan ta honom på toaletten för att han skulle kunna kräkas mera. Har sedan sprungit med honom på toa flera gånger under natten. Framåt morgonen lade sig kräket och det började spruta ur rumpan istället... Stackars bebbe! Han mådde så dåligt! Han fick lite frukost men den kom bara upp, så han har fått leva på vätska hela dagen.

Brummade iväg för att inhandla blåbärssoppa, handsprit och blöjor och det var rena rama kaoset på Storheden. Fick tag på det jag skulle och begav mig hemåt. Hemma har vi städat och pysslat lite. Elias har varit hängig men ibland riktigt piggelin.

Är ju inte så kul att han ska vara sjuk nu när vi ska ha jul hemma.... ALLA ska ju komma till oss OM de inte kan komma, vart ska de då ta vägen. Vi har sagt att de får komma på egen risk. Tror inte min mamma och Hasse kommer, tkr inte att de ska komma om Elias kräks i natt igen...!

Börjar själv må lite dåligt i hela den här kräksvängen MEN tror att jag klarar mig. Tkr ju att jag borde börjat må dåligt nu om jag får magsjuka. MEN vi får väl se vad som händer.

Nu först förstår jag vilket jäkla jobb min mamma alltid har haft framför sig när det gäller julen. TACK snälla mamma för att du aldrig gnällt i juletider, jag gör inte annat än gnäller. Det är så mkt att tänka på dels maten, dels klapparna, dels vart ska alla få plats, dels Elias, städning osv. Ni hajar eller hur?!?! Idag hade jag tänkt baka lite MEN det har ju inte gått när Elias varit sjuk. Han har velat sitta i famnen hela dagen och det har han naturligtvis fått.
Och nu ikväll när jag skulle baka, så inser jag att det inte finns några ägg kvar!!! Jag blir galen - ni som kommer imorgon - ni får bullar och pepparkakor till fika. Jag brukar försöka ha minst TRE sorter hemma MEN inte nu. Det löser sig äkert ändå, de  är ju inte här för fikat.

Har förstått att en del inte hunnit få sina julkort and here it comes:
JUL!
GOD JUL önskar Elias med familj.

Hoppas ni har en mysig och lugn jul! Håll er friska!

STOR JULKRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback