Dåligt samvete!

Har konstant dåligt samvete dessa veckor. Elias får vara på dagis mellan 6.45 och 16.15 MEN han klagar inte. Han är dock lite trött på kvällarna, vilket leder till att han är extra gnällig. Imorgon ska han få sluta tidigare, vi ska åka och handla mat. Här hemma ekar det i kylen - tyckte nyss jag handlade men men... Måste fixa en juldräkt, det är Lucia på torsdag. Känner jag mig själv kommer jag klä Elias i brunt och låtsas att han är en pepparkaksgubbe. Han förstår ju inte vad syftet är ändå - han är för liten.

Nu har vi pratat ihop om julen oxå - inte riktigt som vi tänkt från början MEN det kommer säkerligen sluta på ett alldeles utmärkt sätt. Hoppas bara att jag slipper stressa som en galning hela dagen. Ser verkligen framemot att fira jul hemma, det blir ju första gången för oss. Tommys barn och vår lilla gullgubbe ska vara här och det är viktigast för oss... Vi har inte köpt inte EN julklapp än och det hör oxå till vanligheten. Vi kommer springa på stan dagarna innan jul MEN det har funkat hittills. Nästa år ska vi dock börja i augusti!!! :)

Tommy påtar på i köket och det kommer bli såååååååå fint! Kom förbi och kika när ni har tid, det är inte riktigt färdigt än men om ett par dagar. Jag och Elias ska försöka rymma i helgen så att Tommy får göra färdigt. Mamma tar säkert emot oss med öppna armar. Vi kanske åker dit lördag, shoppar julklappar och åker hem söndag. Ska kolla med Tommy vad han tkr. Vi var ju borta helgen som gick, han kanske vill att vi ska vara hemma ngn helg i alla fall. Han tkr säkert det är liiite skönt när vi är borta... Eller?!?!

Nu är det dags för DH - somnade förra gången hade inte tänkt göra det idag. Tror att det är säsongsavslutning.

Elias säger numera
ganen - granen
tomte
umla - pumla
dicka - dricka
namnam - gott
bok
momma
moffa
tand
slö
jus - ljus
acka - akta
äska - väska

Har säkert glömt ngt MEN det gör inget. Han är så duktig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback