USCH - har dåligt samvete!

Tänkte när jag började blogga i bloggträsket att jag skulle kunna göra det ofta. Nu blir det mer sällan MEN jag ska skärpa mig!!! DEt är bara det att bebben sover ju nästan inte ngt på dagarna och på kvällarna är jag ju så extremt trött... Det beror ju på att bebben är så aktiv under dagarna och man kan inte lämna honom en sekund. Säkert beror det oxå på att mina strumaprover är åt helsike som vanligt. Kan inte fatta - opererade mig för snart FYRA år sedan och det fungerar fortfarande inte. Nåja.... jag blir ju bara trött - har ju sluppit hjärtklappningen.

Vad har då hänt sen sist?!
MASSOR! Bebben kryper för brinnande livet (blåslampa i rumpan). Ibland så vill han krypa iväg på alla fyra och tar ett par kryptag men ångrar sig ganska fort och lägger sig på mage. Det går ju faktiskt ganska bra det med. Han ställer sig upp överallt där det finns ngt att ställa sig mot. Han är så aktiv hela tiden, pratar och skrattar. När han inte får total uppmärksamhet så skriker han. Jag kan knappt prata i telefonen ostört MEN jag klagar inte! När då Tommy kommer hem så blir bebben så otroligt lycklig (man kan ju tro att Tommy varit borta i flera år...) och då är det bara pappa som gäller. Ganska skönt för då hinner ju jag göra annat... ibland!

Alla veckor går numera i rekordfart! Bebben blir ju snart NIO månader - ganska otroligt! Det var ju nyss vi kom hem från BB. Vi har egentligen inte gjort så himla mkt sedan sist. Vi går ju våra promenader varje dag, shoppar bebbekläder på stan, sjunger på bebbesång eller går hem till ngn av de andra mammorna. Men förra veckan var vi på 1.års kalas. JÄTTEKUL! Tusen tack för god lunch och kladdkaka samt alla "mammatips". Gammelmormor kom ju med bussen i onsdags, då mötte vi upp henne på stan och shoppade loss (bara till bebben), nästa gång ska vi handla till oss själva gammelmormor. Sedan tog hon bussen hem och några dagar senare (fredag) var vi till henne. Då bjöd hon på lunch och tårta - hon fyllde ju år närmare bestämt 76 år. ETT STORT GRATTIS! Bebben köpte lite tulpaner... Helgens stora händelse var ju bebbeflickans dop - ELENA ALVA, visst är det fint?! Hon var jättesnäll under dopet, hade lite hicka men hon är ju så oerhört SNÄLL. Efter dopet bjöds det på smörgåstårta och fika. Nu kan jag skriva vad vi gav - en fond. Bebbeflickan fick pengar insatta på en fond, som hon kan ha sen när hon blir stor. Det fick ju vår bebbe oxå. PERFEKT! Vår bebbe uppförde sig exemplariskt i kyrkan, efter dopet släppte han loss. Tror att han blev övertrött och då blir han speedad. MEN han är ju så mysig!!!

Idag har vi varit på bebbesjung i kyrkan. Supertrevligt! Efteråt blev det lunch som vanligt, sedan sjöng vi lite till. TACK för all extratid ni lägger ned! Prommis hem och nu sover bebben gott!

BILDER KOMMER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback