Äntligen fredag!

idag har det varit full rulle från det att vi slog upp ögonen fram till nu... Bebben tog sovmorgon och vaknade först klockan 6,30. OTROLIGT! Men jag var lika trött för det... 9,30 brummade vi iväg till Copp för att inhandla diverse matgrejer  och diverse till huset. VI GLÖMDE HÄLFTEN! Men vi lyckades på ngt sätt få med oss det vi behövde till huset, förutom några isoleringsrör. Rommy fixar det i helgen. Vi gick även in en sväng på Mique, de hade 25% på allt! Fick inte handla för Tommy men ska dit en sväng i helgen utan sambon... Svägnde in på Blen och tjejen som jobbade där sade att de har alla möjliga sorters jeans och även olika prisklasser - jag fattade piken - behöver nya jeans PRONTO! Har bestämt mig för att inte köpa jeans förrän jag känner att jag gått ner tillräckligt.  Har ju nått invägningsvikten men magen är ju som ett jäkla daller - måste fixa. Det står på min måste-lista. Nåja - tog åt mig och har inte ätit så mkt godis ikväll,,, men kvällen är ju inte slut. Sprang in på Lindex för att köpa halksockar till bebben MEN det fanns bara till tjejer! Snart bojkottar jag affärn. Blev en tröja och ett par halktofflor istället. Bebben behöver alltid ngt nytt, tror jag. Tommy är inte överens med mig om det.

Bebben åt upp all sin lunch, det måste ju bara innebära att han håller på att tillfriskna ordentligt. Middag slukade han oxå i ett nafs. PERFEKT! Nu behöver vi inte oroa oss för maten ngt mer, hoppas jag.

Efter lunch hoppade vi in i bilen igen och åkte till huset, dags för byggstädning. USCH och FY vad det blåste! Vi plockade planker och plast, skruvar, spikar och allt möjligt i TVÅ timmar. Tommy tömde släpet TRE gånger. Vi hade ju planerat att bebben skulle sova hela tiden MEN tji fick vi som vanligt. Han sov kanske en timme på sin höjd. Övrig tid satt han i vagnen och var sur... men men det gick ju bra.

Till middag blev det tacos, bebben fick ris och kött. Bebbens srorasyster och storebror har ju varit här ikväll, det gör ju bebben så superglad. Han skrattar och spexar massor...

JUST DET JA: när vi kom hem efter att ha handlat mat för typ 900 kr upptäckte vi att vi glömt nästan hälften, så jag fick brumma iväg igen nu ikväll för att resthandla. Nu ska vi börja skriva listor! Och det som inte finns på listan får vi klara oss utan helt enkelt. Kan ju inte vara möjligt att man ska handla två gånger på en dag samt en gång till dagen därpå, det är så det funkar här. Inte bra! inte försvarbarsbart ekonomiskt heller!

Imorgon ska jag iväg på domarutbildning (jag ska undervisa) och Tommy och bebben ska vara hemma. Tkr det är trist att ofta måsta åka iväg under helgerna. Tommy är ju ledig då. Nåja, det är ju mest under vårarna som jag är borta på helgerna. Det blir bättre under hösten och vintern, då brukar jag säkerligen gnälla på att jag har lite att göra. Så egentligen ska jag inte klaga.

Nu är det sängen som gäller - har fått Läckbergs nya bok på posten idag... SÄg inte ått Tommy men jag har beställt Grishams nya...

TACKE CARE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback