DOPET!

Dagen efter fotbollsgalan var det dags för dop! De flesta som jag pratat med, hade berättat om hur deras bebisar skrek sig genom dopet och jag trodde verkligen att vår skulle göra det med. När vi gick fram till altaret skrek bebben men när prästen sedan började sjunga blev Elias knäpptyst, antingen chockskadad eller så sjöng prästen fint. Skulle tro att det var det senare. Själva dopakten gick bra och efteråt bjöd vi på fika. Jag hade gjort smörgåstårta och min mamma hade köpt tårta. Dopet genomfördes i en liten mysig kyrka, som heter Mariakyrkan och finns i Sävast. Vi valde att ha dopet där, eftersom jag är uppvuxen där. För er som inte var bjudna kan jag meddela att vi endast bjöd mor- och farföräldrar samt morbror och farbröder… 


dop - elias
Så här snygg var bebben under dopet!


Tack mormor för den goda och fina tårtan! 


En smörgåstårta med räkor och en med skinka och ost.  

Vi fick flera underbara doppresenter! TUSEN TACK TILL ALLA! Ett tips till Er som inte vet vad ni ska köpa – ge bort ett fondkonto i barnets namn. Det är perfekt att få! Se bara till att bägge föräldrarna måste skriva under för att det skall gå att ta ut pengar….




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback